2012. január 16., hétfő

"A Trafóba megyek. Az élményadagomért"

Szemüveg. Táska. Kulcs. Pénztárca. Kabát. Jegy. Biztosítás. Na, azt nem kötöttem. Minek? Nem kell. A Trafóba megyek. Az élményadagomért. Hiszek a programfüzetnek és az összeállítóinak. A kínálat minősége garancia. 
Nem először indulok a Liliom utcába. 2002 óta rendszeres járókelő vagyok arrafelé. Érdeklődő nézőként kezdtem, aztán egyszer csak kollégaként, majd produkciós asszisztensként léptem be a 41. szám alá. Mini-a-Túrák, Temps d’images, DunaPart Platform és számos felejthetetlen előadás. Hirtelen ott találtam magam a világ közepén. Beleshettem egy profin működő szervezet kulisszái mögé. 
És megismerhettem Gyurit, Beát, Gergőt, a Juditokat, Dórikat és a többieket, egy kiváló csapatot, remek szakembereket és külföldi társulatokat. Tanulni kezdtem tőlük: folytonosan megújuló, friss szemléletet. Annyi fantasztikus kirándulásra vittek! Barátokra leltem, akikkel jó együtt lenni és megosztani a nagy pillanatokat. Volt belőlük rengeteg. És kellenek is még!
Szóval útra kelek. Troli, villamos, kék metró. Jaj, de jó! Már itt is vagyok. Befordulok. Egy pillantás az aktuális kirakat-furfangra, aztán irány a kávézó. De csak a lépcsőig jutok. Mert rengeteg itt az útitárs. Hogy vagy? Mi van veled? De jó, hogy látlak. Te is az előadásra jöttél? Nyílik az ajtó és meglátom a bordó széksorokat. Irány a 7. sor közepe. Ott az én törzshelyem. Karnyújtásnyira pedig az ezernyi technikai bravúrt látott padló. 
Mindjárt sötét lesz és utazom! Észak-, Dél- és Közép-Európa, Amerika, Ázsia, Ausztrália. Elérhetetlen világoknak, távoli kultúráknak hittem őket és most itt vannak előttem… Kortárs táncosok, újcirkuszi artisták, színházi és zenei zsenik, intermédia-művészek az Egyenlítőn innen- és túlról. Az extra szolgáltatásokat pedig még nem is említettem: közönségtalálkozók, szakmai beszélgetések, stábvacsorák, együttműködési lehetőségek…
Van úgy, hogy szuvenírt is kapok. Legutóbb egy pingponglabdát. Kint van a polcomon. Olyan, mint egy kis földgolyóbis. Azóta ez az én Trafó-gömböm. Kézbe veszem, megforgatom és beírom a naptáramba, hogy mikor és hova is teszek kirándulást legközelebb.
Ugye lesz legközelebb…?

Kovács Andrea - produkciós menedzser, Harmadik Hang Háza