2012. január 9., hétfő

"A Krétakör és a Trafó iskolájában tanultam"

Sokan leírták már előttem, helyettem, miféle bázist nyújt egy magát kortárs alkotónak tartó művésznek a Trafó.
Felsorolhatnám, hány és milyen minőségű, a pályámon meghatározó előadást láttam ott, szép hosszú lista lenne.
A Krétakör és a Trafó iskolájában tanultam.
Amit tudok, innen tudom. 
Köszönet és magasztalás helyett elmesélek valami rendkívül titkos történetet arról, milyen szinten határozta meg életem folyását a hely és a helyiek. 
Úgy kezdődött, hogy részben innen kaptam bátorítást tavaly egy  saját előadás létrehozására. Természetesen én is megtiszteltetésként éltem meg, és rettegtem is, hogy megfeleljek. Az előadásomra, amit Syd címmel játszottam, eljött egy férfi, aki az este folyamán azt gondolta, hogy ez az ismeretlen nő, aki itt játszik - vagyis én - egy héten belül " meg lesz szerezve". 
Ez így is történt. Ennek okán együtt kezdtünk járni a Trafóba. Házasság, és egy kis Trafó-baba kezdett növekedni a hasamban, így játszottam elég sokszor a Trafó-koprodukcióban létrejött Nehéz istennek lenni című előadást.
Aztán megszületett a kisbaba, így lett családom. 
Remélem, ha megnő a kislányom, Szabó Gyuri ajánl majd neki néznivalót.

Láng Annamária, színésznő, rendező