2012. január 6., péntek

"Fontos, hogy legyen egy hely, ahol megnézhetjük, külföldön hogyan tartják életben a kultúrát és a művészetet"


Főiskolásként kétszer jöttem haza szomorúan/mérgesen/csalódottan a Trafóból 20:10kor, mert annyian voltak, hogy nem lehetett beülni a Krétakör Jegére. Aztán harmadszorra valami csoda történhetett, vagy valakinek megesett rajtam a szíve, mert bejutottam. 
Ma meg már én is játszom benne.
A mai napig mesélem, ahogy 2006-ban a White Star című előadásban egy színész-táncos „lecsorgott’ egy több méter magas Eiffel torony-szerű kereszten, majd jégkorcsolyázott egy körülbelül 8 méter átmérőjű fehér balettszőnyegen.
Voltam egy táncelőadáson, ahol bekötötték a szemem, és kb. 10 táncos vezetett végig, és táncolt velem a Trafó határtalannak tűnő terében. És még sorolhatnám… 
Koncertek, performanszok a világ minden részéről. 
Kis ország vagyunk, még az országhatáron túl is mi élünk. Fontos, hogy legyen egy hely, ahol megnézhetjük, külföldön hogyan tartják életben a kultúrát és a művészetet.

Mészáros Piroska - színésznő, Nemzeti Színház