2012. január 6., péntek

"Megtisztelően kérte a véleményemet néhány ügyben"

A Trafóban szocializálódtam megnyitásától kezdve (illetve megnyitása előtt a Pecsában). Dolgoztam itt mint színpadmester (Einstürzende Neubauten-nel), felléptem zenészként (VHK), kritikusként rengeteget írtam itt bemutatott darabokról, vezettem szakmai beszélgetéseket, szerveztem konferenciát, nyitottam meg kiállítást, és részt vettem szakmai zsűriben.
Sokszor álltam részegen a teraszon. Szabó Gyurival vitatkoztam, dicsértem, kritizáltam. Megtisztelően kérte a véleményemet néhány ügyben, sokszor bosszantóan nem fogadta meg. Elsősorban külföldieket befogadó színházként erősen meghatározta a magyar kortárs művészeti élet készletét, hogy egyáltalán mi elérhető. Konfliktusokban úriember tudott maradni és ezért maradt színháza „tiszta” hely. 
A Trafó KMH neki és stábjainak köszönhetően az, ami.


Mestyán Ádám, költő, esztéta, zenész