2012. január 10., kedd

22 külföldi alkotó közös levele

Mi és kollégáink az európai kortárs színház és tánc területéről aggódva figyeljük a budapesti Trafó Kortárs Művészetek Háza körüli eseményeket. A Trafót Európa-szerte, sőt annak határain túl is ismerik, elismerik a magyar és külföldi művészek magas színvonalú munkájának bemutatásáért. A Trafó Kortárs Művészetek Háza hosszú évek óta feladatának tartja azt, hogy napjaink legkülönlegesebb és leginnovatívabb műveit bemutassa a magyar közönségnek. Kulcsszerepet játszik a magyar független művészek és társulatok munkáinak külföldi programszervezők számára történő eljuttatásában és promótálásában.
A Trafó nem csak Magyarországon, de Kelet-Közép Európában is egyedülálló intézménnyé vált  multidiszciplináris karakterének, konzekvens, kifinomult és merész műsortervének illetve a külföldi partnereivel ápolt szoros kapcsolatainak köszönhetően. A Trafó Kortárs Művészetek Háza sok éve szerves és aktív tagja a nemzetközi művészeti szcénának és biztos helyet szerzett Budapest számára az európai kortárs művészet térképén.
Az a nemzetközi elismerés, amelyet a Trafó Kortárs Művészetek Háza kivívott magának, a jelenlegi igazgató, Szabó György és csapata megalapozott döntéseinek és szakmai tapasztalatának eredménye.
A budapesti kortárs művészeti központ magas szintű működésének kulcsa a kortárs előadóművészet nemzetközi tendenciáinak pontos ismerete, a szakmai felkészültség, a világos koncepció. Szabó Györgyöt rendszeresen invitálják Melbourne-től New York-ig, hogy megossza tapasztalatát külföldi kollégáival és a közönséggel.
A Trafó jelenlegi multidiszciplináris profilja a nemzetközi menedzsment területén birtokolt tapasztalatból, a koprodukciók életre hívása során szerzett tudásból és a kortárs színház- és táncművészet és zene területére való rálátásukból származik, mely tudást Szabó és kollégái a munkának szentelt hosszú évek során szereztek meg. Enélkül a speciális szaktudás nélkül a Trafó képtelen lenne megőrizni jelenlegi profilját.

Edit Kaldor, alkotóművész, Amsterdam
Petra Ardai és Luc van Loo, a tg. Space művészeti vezetői, Amsterdam
Andrea Bozic, koreográfus és Julia Willms, képzőművész, Amsterdam
Dries Verhoeven, színházművész, Amsterdam
Olga de Soto, koreográfus, tánckutató, Brussels
Annemie Vanackere, a Rotterdamse Schouwburg egykori, a Theater Hebbel am Ufer, Berlin jövőbeli művészeti igazgatója
Tim Etchells, író, rendező, a Forced Entertainment, Sheffield, U.K. művészeti vezetője
Mark Deputter, a Teatro Maria Matos, Lisbon művészeti vezetője
Rainer Hofmann, a Huis/Festival a/d Werf, Utrecht, NL művészeti vezetője
Barbara van Lindt, a Dasarts (Master of Theatre), Amsterdam ügyvezetője
Anja Krans, a Holland Színházi Intézet, Amsterdam nemzetközi programjának szervezője
Thomas Walgrave, az Alkantara Festival, Lisbon művészeti vezetője
Barbara Raes, az Art Centre Vooruit, Ghent, Belgium művészeti vezetője
Veronica Kaup-Hasler, a Steirischer Herbst, Graz igazgatója
Klaus Ludwig és Karen Joosten a Caravan Productions, Brussels művészeti vezetői
Nan van Houte, Theater Instituut Nederland, Amsterdam programigazgatója
Ivana Muller, koreográfus, Paris
a Wunderbaum színházi társulat tagjai, Rotterdam (Maartje van Doodewaard, Eva van den Hove, Josine Gilissen, Walter Bart, Maartje Remmers, Marleen Scholten, Wine Dierickx, Matijs Jansen, Maarten van Otterdijk)

AZ EREDETI SZÖVEG ANGOLUL:

We, and other colleagues in the European contemporary theatre and dance field have been watching with concern the developments around Trafo House of Contemporary Arts in Budapest.
Trafo is known and respected throughout Europe and beyond for presenting high quality work by both Hungarian and foreign artists. For years, it has been committed to introducing some of today’s finest and most innovative artists and companies from all over the world to Hungarian audiences. It has also played a pivotal role in showcasing and promoting the work of independent Hungarian artists and groups to foreign programmers.
It is seen as a unique institution, not only in Hungary, but also in Central-Eastern Europe, because of its multidisciplinary character, its consequent, sophisticated and daring programming, and the close connection it maintains to its foreign partners. Trafo has been an integral and active part of the international arts community for many years, and has put Budapest on the map of the European contemporary performing arts scene.
The international recognition that Trafo enjoys, attests to the informed choices and extensive professional practice of its founder and current director Gyorgy Szabo and his team. They have succeeded in developing and maintaining the high standard of this arts centre thanks to a clear vision and in-depth understanding of today’s cutting-edge performing arts circuit world-wide, its artistic and management practices. Gyorgy Szabo is regularly invited from Melbourne to New York as a guest speaker to share his knowledge and expertise with international colleagues and audiences.
Trafo’s current multidisciplinary profile is the direct result of the international management experience, network, and knowledge of the contemporary theatre, dance, art and music field that Szabo and his colleagues have developed through years of dedicated work. Without this specific professional experience Trafo would not be able to maintain the same profile.